Sesli Öyküler: Bir Ruhsal Çatışma Öyküsü, “Dikkat! Kırılacak Eşya” – Tomris Uyar

Tomris UyarÖyküdeki ısrarı, yazınsal titizliği ve sanatçı duruşu, Tomris Uyar’ın seçkinleştiren en belirgin üç özelliğidir. Yazın hayatında, kuşağının pek çok yazarının aksine ne roman ne de bir başka türe “sapmamış”, öykü dışında hiçbir edebî türde ürün vermemiştir. 1971’de “İpek ve Bakır”la başladığı öykü serüveni, 2002’de yayınlanan “Güzel Yazı Defteri”yle birlikte onbir kitaplık bir birikime ulaşmıştır. Öykü oluşturmaya yeterli görmediği kimi yazılarını ise “Gündökümü” adını verdiği günlüklerinde değerlendirmiştir. Bu anlamda gündökümleri de onun öykü serüveninin bir parçası olmuştur.
Tomris Uyar’ın “Dikkat! Kırılacak Eşya” adlı öyküsünü aşağıdan dinleyebilirsiniz.

Öyküdeki ısrarı yanında yazınsal titizliği ile hep yeni arayışlar içerisinde olmuş, gerçeküstücülükten postmodern eğilimlere, metinler arası göndermelerden sembolik yaklaşımlara, edebiyat dünyasının pek çok anlatım alanlarında denemeler yapmış, ürünler vermiştir. Öyle ki biçimsel “arayışlar” onun neredeyse öykü anlayışı olmuştur. Dünya edebiyatını yakından izlemesi, özellikle öykü evrenine yakın yazarlardan çeviriler yapması, öykülerinin çeşitlenmesi, zenginleşmesi sonucunu doğurmuştur.

Tomris Uyar’ın Dikkat Kırılacak Eşya öyküsü üzerine bir konuşma

Yorum yapın

Önceki yazıyı okuyun:
Cemal Süreya: “Bir dergi gibi benim hayatım. Bu yüzden ölmem; batarım.”

97. Gün Edip Cansever, Arif Damar, Ece Ayhan, Hatay’dayız. Bir ara Günel Altıntaş da uğrayıp gitti (yeniden yayın işine giriyor...

Kapat