Yılmaz Erdoğan’ın sesinden şiirleri “Anladım, Kimse üzgün değildi. Bayraklar yarıya indiğinde”

Tiyatro, dizi ve film senaryosu, dans gösterisi, hikâye ve şiir yazarı olan Yılmaz Erdoğan, 1967 yılında “her şeyin bittiği yerde başlayan şehir” olarak tarif ettiği Hakkari’de doğdu. Oyun yazarlığının yanı sıra şair yönüyle de bilinen Erdoğan, “Kayıp Kentin Yakışıklısı” adlı ilk şiir albümünü; Yılmaz Erdoğan’ın yazdığı 17 şiirden ve bu şiirlere eşlik eden Metin Kalender, Nizamettin Ariç ve Ali Aykaç’ın bestelediği ezgilerden oluşuyor. Şair’in albümdeki şiirleri aşkı, sevdayı, korkuyu ve çocukluğunu geride bırakışını anlatıyor. Ayrıca sanatçının albümündeki şiirlere Türk Sanat Müziği’nden örnekler, türküler, etnik müzikler gibi geniş bir müzik yelpazesi eşlik ediyor .

Yılmaz Erdoğan’ın kendi sesinden şiirleri
Kayip Kentin Yakisiklisi (2:08) by Yılmaz Erdoğan
Beyoglundan Dolmabahceye by Yılmaz Erdoğan
Alkol Ikindisi (2:28) by Yılmaz Erdoğan
Baskalasan Ask (3:14) by Yılmaz Erdoğan
Ask Hayati Pastirma Yazi (1:59) by Yılmaz Erdoğan
Kizim Berfin e (2:15) by Yılmaz Erdoğan
Yağdikca by Yılmaz Erdoğan
Büyüyorum (1:56) by Yılmaz Erdoğan
Ankara by ılmaz Erdoğan
Çöl Daha Iyi (1:49) by Yılmaz Erdoğan
Mevlana Etme by ılmaz Erdoğan
Hepsi Bu (2:03) by AYılmaz Erdoğan
Bildigin Gibi Degil (1:29) by Yılmaz Erdoğan
Islik (Yazmamak Için) (2:37) by Yılmaz Erdoğan
Mevsimlik Sarki (1:38) by Yılmaz Erdoğan
Yeni bir sayfa by ılmaz Erdoğan
Sana Kalan Saz (3:25) by Yılmaz Erdoğan
Susustu Yüzün (2:14) by Yılmaz Erdoğan
Yasayabilme Ihtimali (4:37) by Yılmaz Erdoğan
Son Durak (2:41) by Yılmaz Erdoğan

Hakkaride doğan Yılmaz Erdoğan İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara’da tamamladı. Daha sonra İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Mühendisliği’ni kazandı fakat ağır basan tiyatro tutkusu eğitimini yarıda bırakmasına neden oldu. Tiyatroya 1987 yılında Ferhan Şensoy’un “Nöbetçi Tiyatrosu”nda amatör yazar ve oyuncu olarak başladı. Ardından da Levent Kırca’nın “Olacak O Kadar” adlı televizyon programında başyazar olarak görev yaptı.
TRT’de yayınlanan “Umut Taksi” adlı diziyi yazıp bu dizide oyuncu olarak rol alan Erdoğan, daha sonra Türkiye’nin en büyük oyuncu kadrosuna sahip olan “Gereği Düşünüldü” isimli oyunu yazdı. Çok beğenilen oyun dört yıl kapalı gişe oynadı. Bu oyundan sonra tiyatro çalışmalarına Yasemin Yalçın Tiyatrosu’nda başlayan sanatçı, “Haşlama Taşlama” ve yine bu tiyatroda 5 yıl sahnelenen “Kadınlık Bizde Kalsın” adlı oyunları yazdı.

Yılmaz Erdoğan tiyatro yaşamına bundan sonra ortağı Necati Akpınar ile birlikte kurduğu Beşiktaş Kültür Merkezi’nde devam etti. Burada yine başrollerini Demet Akbağ ile paylaştığı “Bir Demet Tiyatro” adlı diziyi yazdı. Dizide “Mükremin Abi” tiplemesiyle de izleyenlerin beğenisini topladı. Yine kendisinin yazdığı “Otogargara” adlı oyun “Gereği Düşünüldü” adlı oyun gibi tiyatro severlerin yoğun ilgisiyle uzun süre kapalı gişe oynadı. Bu arada sanatçının kendisinin yazıp oynadığı tek kişilik “Cebimdeki Kelimeler” adlı oyunu Beşiktaş Kültür Merkezi’nde sahnelendi.

Kayıp kentin yakışıklısı

dokuzunda kayboldu mayıs’ın,
cesedi bulundu
onikisinde…

kaçırıldığında da
kaybolduğunda da
ve cesetken de
yakışıklıydı…
amcamdı…

Yılmaz Erdoğan

Anladım,
sabahları açılır.
Esnaf çarşıları yeminle
“Bedreddin’im bir ağaca asılır”.

Anladım,
En büyük yalan yemindir.
Edilir sabahları,
Gecesini hatırlamayan esnafların

Tüm merasimleri gömdüm.
Ömrümün reklam amaçlı takvimlerine.
Anladım,
Kimse üzgün değildi.
Bayraklar yarıya indiğinde.

Bir tek el isteyen,
Yordam ve özür dileyen,

Anladım.
Herkese kötü şeyler hatırlatan yüzüm,
Evet yüzümdü.
Her görüşmeye taşıdığım,
Kandırılmaya gönüllü bir gönülle,
Az sütlü neskafelere sigaralar iliştirdim.
Göz gördüm başka açılara ayarlı.
Uzun bir yüz gördüm.
Meğer filmin sonu diye ayarsız
Fin yazardı end zamanında
Bir zamanlar,
Fransızlar hep Fransız kalacaklar,
Sabah sinemasında pazarları…

Aklımı alıp doğduğum evin,
Müze olma isteğine saklayacaklar.

Ama kavaklar büyüyecek.
Herkesten gizli boyatmak,
Bir kavağın becereceği iştir ancak.

Anladım ki ağaçlar,
Toprağa acı verdikçe büyüyorlar.

Her pazartesi and içip,
Cumaları marşa basan,
Camiler dolusu yemin edip,
Taburlarca yalan söyleyen,
Bu toprakta bu ağaç
Kuruyacaktır elbet.

Anladım.
Kimseye acı vermeden,
Büyünmüyor.
Namusum ve şerefim ve
Çocukluğumun üzerine beton dökerim ki
Tüfek filan değil,
Çimento icat edildi de
Bozuldu mertliğin mimarisi,
Esrarlı bir ülkeye göçtü sabrın taş ustaları.

Anladım.
Altı dükkan olsun istiyor evinin.
Ve ağlamaklı bulmuyor apartımanları
Benim taş ustamın karısı.
Ve her yerde
Şube açmak istiyor.
İskender kebabını icat eden,
Büyük İskender’in çocukları
Ki gölge filan etmez.
Yoğurtlu bir ziyafet çekerdi.
Diyojen’le karşılaşsaydı.

Anladım.
Bursalı İskender’in,
Romalı arkadaşından daha çoktur
Uygarlığa katkısı.

Oysa;
Bu satırlarla üstünü örten ben,
Kelimelerle sargı bezi ve
Merhem yapan,
Ozanlığı en çok kendini üzen ben,
Anladım.
Sadece öğlenleri açarım yaramı.
Ve hiçbir yerde şubesi olmaz,
Bu kanamalı hastanın.
Anladım.

Yılmaz Erdoğan

Can Yücel’e

dün gece kendi ellerimizle
yalnız yattık
senin elin can baba,
datça’da toprağın altında
yeşil bir dalın kökünü okşuyordu
kandilli ilkokulunda
pis bir tatil günüydü… .

Yılmaz Erdoğan

Kardiyoloji

kalbim bir etten organ sadece
kalbim yüreğim olur,
sen gelince….

Yılmaz Erdoğan

Sinema Yazarlığı
Organize İşler (2005) Vizontele Tuuba (2004) Vizontele (2001)
Yazarlığı Sinema Organize İşler (2005)
Siyabend-ü Xece (1991 oynadı)

TV Dizisi
Bir Demet Tiyatro (2006)
Haşlama Taşlama (2000)
Yaseminname (1994)
Bir Demet Tiyatro (1993)

Tiyatro
Haybeden Gerçeküstü Aşk (2004)
Bana Bir Şeyhler Oluyor (2003)
Sen Hiç Ateş Böceği Gördün mü (2000)
Cebimde Kelimeler (1995)
Otogargara (1995)
Umut Taksi (1993)

TV Dizisi
Bir Demet Tiyatro (2006)
Ölümsüz Aşk (2003)
Haşlama Taşlama (2000)
Yaseminname (1994)
Bir Demet Tiyatro (1993)
Umut Taksi (1993)
Olacak o Kadar

Şiir
Acaba?
Acı
Adın Bahardı
Akbaba
Alkol İkindisi
Aman Ormancı
Aşk Hayatı
Aşkımız
Başkalaşan Aşk
Beyoğlu’ndan Dolmabahçe’ye Taşınan Bir Aralık Akşamı
Bildiğin Gibi Değil
Bir Mevsimin Acı Gerçekleri
Bir Nevi Otuzüç Yaş şiiri
Bu Yol Nereye Gider
Büyüyorum
Cemre
Çöl Daha İyi!
Depo Çavuşu Konyalı Mustafa’nın Şiiri
Ey Halkım!
Gülüşün
Gürdal’la Konuştum
Hepsi Bu
Hoşçakal Anlatıcı
İmgesi Kendinden Kalın
İşsiz Şiir
Karanfil Ölüleri
Kasaba
Kayıp Kentin Yakışıklısı
Kayıp YIldız
Kızım Berfin’e
Mart Diye Bahar
Geldi Mavilere Uyanmak
Mevsimlik Şarkı
Ne Güzel
Neden Yazıyorsun?
Nisanlık Öldü mü?
Onulmaz
Oy Benim…
Ömrüm Ömrüm
Ötesi
Öyle Bakma Çünkü…
Pastırma Yazı
Pencere
Sana Kalan Saz
Sebebim Derler Ya…
Sen Sebep
Sessiz
Sevmekten Gidince
Son Durak
Susuştu Yüzün
Tanım
Tarihçe
Uykusunda
Uyuruyanık
Üveylik
Yağdıkça
Yağış Bekleniyor
Yalnızlık
Yasak
Yaşayabilme İhtimali
Yazlık Yazmak İçin
Yedi Uyuyanlar Masalı
Yeni Bir Sayfada Sana Bakmak
Yeniliyorum
Yolluk

Tiyatro
Haybeden Gerçeküstü Aşk (2004)
Bana Bir Şeyhler Oluyor (2003)
Sen Hiç Ateş Böceği Gördün mü (2000)
Cebimde Kelimeler (1995)
Otogargara (1995)
Kadınlık Bizde Kalsın
Gereği Düşünüldü

Yayımlanmış Kitapları
Feriştah’ın Fentezileri (Bir Demet Tiyatro Dizisi Diyalogları)
Cebimdeki Kelimeler (Oyun)
Otogargara (Oyun)
Hijyenik Aşklar (Kısa güldürü hikayeleri)
Anladım (Şiir)
Haybeden Gerçeküstü Konuşmalar (Diyaloglar – Sonradan Haybeden Gerçeküstü Aşk adıyla oyunlaştırılmıştır.)
Hüzünbaz Sevişmeler (Deneme)
Kadınlık Bizde Kalsın (Oyun)
Kayıp Kentin Yakışıklısı (Şiir)
Laz Bakkal ile Tombalak (Bir Demet Tiyatro Dizisi Diyalogları)
Bana Bir Şeyhler Oluyor (Oyun

“Yılmaz Erdoğan’ın sesinden şiirleri “Anladım, Kimse üzgün değildi. Bayraklar yarıya indiğinde”” üzerine 3 yorum

  1. slm yılmaz erdogan senı çok sevıyorum çok başarılısın elını neye atsan ortaya guzel şeyler çıkıyor bende bır hakkarili olarak senınle gurur duyuyorum

  2. Yılmaz Erdoğanı çok beğeniyorum gerek tarzı gerek konuşması gerekse se edebi yönüyle harika bir kişilik ayrıca şovmen olupta edebiyatla şiirle uğraşan az insan var türkiyede onun için bu Yılmaz Erdoğan’ı daha da değerli kılıyor ve doğuda yaşamışlığın verdiği bir dışlama ve acı biriki mi var ondada bunu da zamanla kaleme aksetmiş ve değerli şairlerin arasında adı geçiyor devam etmesi dileğiyle Yılmaz Abi ye sonsuz saygılarımı sunuyorum …

Yorum yapın

Önceki yazıyı okuyun:
İslamcı – Milli Sanat Anlayışı Üstüne Görüşler | İslam’da Sanat ve Tarihsel Gelişme

Ülkemizde son yıllarda “milli kültür ve sanat” anlayışı biçiminde dile getirilen görüşler, bilindiği gibi, kendi içinde üç ana yönelimi içermekte;...

Kapat