İlk Ermeni Bestecilerin Piyano Eserleri: Assadour (Anma) – Şahan Arzruni

0
55

Şahan Arzruni
Dünyaca ünlü Türkiyeli Ermeni piyanist Şahan Arzruni, “Anma” başlığı altında bu kez klasik müziğin ilk dönem Ermeni  temsilcilerinin piyano eserlerini yorumluyor.  . Arzruni’nin “Anma:” adlı albümümde, aralarında Dikran Çuhacıyan’ın da yer aldığı 12 besteciden toplam 21 parça yer alıyor.

[youlist pid=”PLOP8MwvFE7nMkLzupFKp34LYxrytnMMQr”]
Sonraki şarkıya geçmek için >| şarkı seçmek için [>] işaretine basınız.

Şahan Arzruni, bu bestecilerin eserlerinin üslup açısından oldukça farklı ve zengin bir yelpaze oluşturduğunu belirtiyor. Sanatçı, bestecilerden bazılarının yarattıkları eserlerde Osmanlı klasik müziği ve Kafkas müzikleri gibi, birtakım yerel üslupların renklerini kullandıklarını ve “füzyon müziğinin” öncü örneklerini verdiklerini belirtirken, bazı bestecilerin Avrupai altyapıya sahip eserlere Türk ezgilerini yerleştirdiğini, bazılarının ise Kafkas ritmlerini Batı enstrümanlarına uyarladığını vurguluyor.

Sanatçı, esasında Klasik Batı Müziği’nin kadim Ermeni müziği geleneğine yabancı olduğunu söylüyor ve bu görüşünü şöyle özetliyor: “Avrupa müziği kentli yaşamın bir yansımasıdır, Ermeni müziği ise topraktan kaynaklanır. Ermeni halk müziği tarlalarda gelişti. İlahilerin dönüşüm süreci manastırlarda yaşandı. Klasik Batı Müziği ise sonraları, 19’uncu yüzyılın ikinci yarısında kentsoylu Ermenilerin yaşamına girdi, ardından Ermeni entelektüelleri arasında gelişmeye başladı.”

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz