Zeynep Bakşi Karatağ ve Usulca Albümü

İlk albümü Mozaik ile adından söz ettiren Zeynep Bakşi Karatağ’ın, ikinci albümü Usulca 2018 yılında çıktı. Ozbi’den Ahmet Aslan’a kadar uzanan geniş yelpazede isimlerle çalışan Karatağ, etnik kültürlerin sanatında birer zenginlik olduğunu belirtiyor. 12 parçadan oluşan albümde Karacaoğlan’ın Aşık Veysel’in tanınmış eserlerinin yanı sıra anonim türküleri ve kendi eserini yorumluyor.

“Esasında biz türler ve kültürler arası müzik yapıyoruz. Günümüzde crossover terimi sanırım bizim müziği tanımlamaya çok yakın. Bir tarafta eşim Murat, Almanya’da doğup büyümüş ve oranın kültürüyle haşır neşir olmuş bir insan. O Almanya´ya tamamıyla entegre olmuş, bir nevi Alman aslında. Ben ise İstanbul doğumlu, geleneksel bir aile yapısında büyüyen ve eğitimini burada alan bir insanım. Yani Murat gençliğinde Led Zeppelin, Pink Floyd, Depeche Mode, Eurythmics vs. dinlerken ben burada Muhabbet seriyle büyüdüm. Babamın da saz çalması bizim evin bir türkü evi olmasını beraberinde getirdi. Gerçi Murat’ın kökeni de Dersim olduğu için, onun da saklı bir köşesinde Anadolu hep olmuştur. Bizi müzikal anlamda birleştiren de, o Anadolu kültürüne olan aşk olmuştur.”


Sonraki şarkıya geçmek için >| şarkı seçmek için [>] işaretine basınız.

“Bir kere Umut Altınçağ ve Ahmet Aslan ile aynı topraklardan geliyoruz, hemşehriyiz. Şaka bir yana; aradaki dostluğun dışında, sanatsal anlamda da yan yana gelme fikrinden güzel buluşmalar, güzel eserler çıktı ortaya. Sesiyle, şarkılarıyla gençlik yıllarıma damga vurmuş Umut’la Zazaca bir aşk türküsü okuyorum. Hayal bile edemezdim. Bir başka sevda türküsü Odam Kireçtir Benim’de ise Ahmet sesime ses kattı. Sen Tabibsin’de temelde birbirine benzeyen, zülfüyareye dokunan iki ayrı müzik türünün ahenkli bir birleşimi var. İçinde yer yer ağır eleştiriler barındıran, kaynağı alt kültüre ve sokağa dayalı rap ile binlerce yıllık bir süreçte oluşan, halkın içinde doğmuş, halkı anlatan Halk müziği… Her iki türünde olağanüstü bir ifade gücü var. Biz Ozbi’nin adaletsizlik ve eşitsizliğe karşı yaptığı politik rapin hastasıydık zaten. Murat’ın düzenlemedeki clubsound’u ve Ozbi’nin rapi ile Muhlis Akarsu canımızın bu bestesi albümün en havalı eserilerinden biri oldu. Bütün bu buluşmalar hesapta yoktu aslında. Ya aranjman sırasında ya da benim okuma kayıtları sırasında gelişen fikirlerdi.”

Yorum yapın

Önceki yazıyı okuyun:
Halil Cibran: Yaşam kentinde sevgi ve nefreti, inanç ve aldatmayı buldum.

Kapat