Dünyada en çok tanınan Kürt müzik grubu: Kamkars Ensemble ve “Agiri Zindo” albümü

Kamkarlar, tam bir aile müzik grubu. Esas olarak, 1’i kız, 8 kardeşten oluşan gruba, giderek yeni nesil çocuklar da katılıyor. Grubun tüm üyeleri daha çocuk yaşlarda müziğe başlamışlar ve her biri çeşitli müzik enstrümanlarında uzmanlaşmışlar. Müzik onlar için bir anlamda “Baba yadigarı”.

Çünkü onlar, müzik konusunda ilk derslerini babaları Hesen Kamkar’dan almışlar. Daha sonraları hepsi de müzik konusunda akademik eğitim alan Kamkar kardeşler; 1947 yılında Sinendec’te bir grup Kürt sanatçısıyla beraber ilk Kürt Müzik Grubunun kuruculuğunu yapan ve 1992’de kaybettikleri babaları Hesen Kamkar’ın (1923-1992) gösterdiği yolda başarıyla ilerliyorlar.
Kamkarlar, aile içinde başladıkları, Sinendec konservatuarında akademik olarak devam ettirdikleri eğitimlerini, babalarının kurduğu, Tahran müzik okulunda tamamladı. Grup, 1989 yılından beri, Hoşeng Kamkar’ın sanat yönetmenliğinde; Bijan Kamkar, Pêşeng Kamkar, Qeşeng Kamkar, Erjeng Kamkar, Erselan Kamkar, Erdeşêr Kamkar ve Erdewan Kamkar ile şimdilerde bu gruba katılan yeni nesillerden; Qeşeng’in oğlu Ûmîd Lutfî ile Meryem Îbrahîmpûr kadrosuyla çalışmalarını sürdürüyor. Kamkar Kardeşler, 1997 yılında bazı Fars müziği üstadlarının da desteğiyle Tahran’da bir müzik okulu açtılar ve halen burada müzik eğitimi vermeye devam ediyorlar.

Sonraki şarkıya geçmek için >| şarkı seçmek için [>] işaretine basınız.


Kamkars – Nobel Barış Ödülü Töreni 2003 ile cafrandeorg

20’ye yakınalbüm yayınlamış olan  Kamkarlar, geleneksel Kürt müziğinin çatısını oluşturduğunu söyleyebileceğimiz vurmalı-vokal kullanımını, Fars müzikal kültüründen aldıkları makamsal öğelerle ve geniş bir enstrumantasyonla zenginleştiriyor. Kürt sözlü edebiyatının ve müziğinin taşıyıcılığını yapmış olan dengbejlik geleneğiyle birlikte tanıdığımız karakteristik vokal ve erbane kullanımı, Kamkarlar’ın müziğinde önemli bir yer tutuyor. Fakat, genel yapının içinde, daha yerel, İran Kürtlerine özgü renklerin de yansıtıldığını eklemek gerekir.

Vurmalılar ve ritmik olarak kullanılan ezgi aletleri, altyapıda sürekli olarak belirli bir gerilim etkisi yaratırken, ezgi cümlelerinin birbirlerine ustalıkla bağlanması, düzenlemeleri tekdüzelikten uzaklaştırıyor. Dikkat çekici olan bir nokta da bu tür makamsal değişimlerin, yalnızca enstrümanlar aracılığıyla değil vokallerle de sağlanması. Ezgide kullanılan belli seslere vurgu yapılıyor ve bu ortaya çıkan etkide belirleyici oluyor. “Hewraman” parçasındaki toplu bass vokaller, bu türden bir yapıya iyi bir örnek teşkil ediyor. Yaptıkları bestelerde, geleneksel müzikle, belki de Kürt müzisyenlerin örnek alması gereken bir biçimde ilişki kuruyorlar.

Kamkarlar’ın müziğindeki çokseslilik unsuru, Türkiye’de sıkça rastlanan türden, Batılı armoni kurallarının birebir uygulandığı, bir çokseslilik değil. Ezginin aynı anda farklı ses aralıklarıyla üstüste çalınması, geri vokallerin etkin kullanımı ve ana ezgiyle birlikte duyulan, ama her zaman ana ezgiye ‘tabi’ kalmayıp, ondan ayrışabilen yan ezgiler, Kamkar’ların müziğine belirgin bir derinlik ve zenginlik katıyor. Ezginin belirli yerleri güçlendirilmek istendiğinde doğrudan Batılı armoni kurallarını kullanmayıp, kontrpuantal bir yapı kullanıyor. Düzenleme anlayışındaki diğer belirgin özellikler ise, ezgisel bölümler arasındaki geçişlerde, makamsal motiflerin yanı sıra, kromatik, ani oktav değişimleri, genel seslerdeki ani yükselişler ve düşüşlerin, düzenlemelerde sıklıkla kullanılması. Bütün bunların ötesinde, Kamkar’ların müziğinde ortaya çıkan tınının bu kadar güçlü ve coşkulu oluşunu, her üyenin teker teker enstrümanları üzerindeki hakimiyetiyle ve buna bağlı olarak yakaladıkları ortak duyguyla ilişkilendirilebilir.

Aldıkları akademik eğitim ve geleneksel ile kurdukları ilişki onları Batı müzik endüstrisine ‘tabi’ olmaktan kurtarıyor. Avrupa’dan Amerika’ya kadar dünyanın pek çok önemli ülkesinde şehirlerinde konserler veren Kürt Halk Müziği’nin dünyadaki temsilcisi konumunda. Kamkarlar, içten ve coşkulu müzikleriyle ilk şarkılarından başlayarak dinleyiciyi etkiliyorlar.

Grup Üyeleri:

Hooshang Kamkar – (grup yönetmen ve besteci)
Bijan Kamkar – (solisti ve Tar , Rubab , Tombak , DOHOL ve Daf )
Pashang Kamkar – ( Santoor )
Ghashang Kamkar – ( Setar )
Arjang Kamkar – ( Tonbak )
Arsalan Kamkar – ( Barbat , Ud ve Keman çalar)
Ardeshir Kamkar – ( kemanda ve Ghaychak )
Ardavan Kamkar – ( Santoor )
Maryam Ebrahimpour – (vokalist)
Saba Kamkar – (vokalist)
Hanna Kamkar – (Daf)
Neyriz Kamkar – ( Tar )
Omid Lotfi – ( Setar )

Albumleri:

Zardie Khazan
Baharan e Abidar
In Memory of Hafez
Shabahengam
Baraneh
Darya
In Memory of Saba
Afsaneh Sarzamine Pedari
Living Fire (January 16, 1996)
Nightingale with a Broken Wing (March 11, 1997)
Chant of Drums (August 10, 1999)
Kani Sepi (August 17, 1999)
Music From Kurdistan (August 24, 1999)
Gol Nishan
Owraman
Biabane Bikaran
Persheng
Khorshid e Mastan

Cevap Ver

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz