Madımak müze olsun imza kampanyası

insan yakılan bu yer  ya et  lokantası olarak kalacak ya  da

imza ve  desteğinizle  bu ibretlik manzara değişecek!
İnternetteki en büyük iki Alevi forumu biraraya gelerek Madımak’ın müze haline getirilmesi için yeni bir elektronik imza kampanyası başlattı. İkisi de 20 bin üzerinde üyeye sahip olan forumların kampanyası giderek büyüyor. Forumlar kampanyanın “ortak” noktası olarak Alevionline’ı belirlediği için kampanya sayfalarımızdan yürütülecek. Açıklamayı aktarıyoruz:

2 Temmuz 1993 tarihinde Sivas’ta gericilerin 35 insanımızı yaktıkları Madımak Oteli’nin alt katında halen ironik ve utanç verici bir biçimde kebapçı işletmesi yeralmaktadır. Bu tür acıların bir daha yaşanmaması, çocuklarımızın görüp yobazlığın ve provokasyonların ülkemize nasıl acılar yaşatabileceğini anlaması için bu otel bir an önce Kardeşlik ve Barış Müzesi haline getirilmeli; ülkemizin tarihine bir utanç sayfası olarak kazınan bu olay, en azından gelecekte bu tür olayların yaşanmaması için bir anıt haline getirilmelidir. Ülkemizin kavgaya, acılara, yangınlara değil; kardeşlik ve barışa ihtiyacı vardır. Bu doğrultuda bu otelin Kardeşlik ve Barış Müzesi haline getirilmesi en önemli adımlardan biridir.

Bizler, bu ülkenin vatandaşları olarak, ülkemiz tarihine kara bir leke olarak düşen bu vahşi katliamın her zaman takipçisi olacağız. Ötesinde “Alevi” kimliğimizle de; herkesle barış içinde birarada yaşamak istiyoruz. Yaşadığımız acıların üzerine kebapçı dikilerek karşımıza çıkılmasını toplumumuzu bir çeşit aşağılama aracı olarak görüyoruz. Bizler; Alevi gençleri olarak, bütün ayrılıklarımızı ve aramızdaki sorunları unutup, Madımak Oteli’nin akıbetini takip etmek için birlikte hareket edeceğimizi kamuoyuna duyururuz. Alevilerin kendi aralarında görüş ayrılıkları olabilir. Ama konumuz Madımak olunca; biriz, iriyiz, diriyiz. Bu işin de takipçiyiz. Madımak Oteli müze haline getirilene dek de takipçisi olmaya devam edeceğiz. Bu doğrultuda başlattığımız elektronik imza kampanyasına bütün arkadaşlarımızı destek vermeye davet ediyoruz.

Aleviweb ve Alevileriz Forumları

Desteklemek için tıklayınız

3 Yorumlar

1. bizde madımak’ın müze olmasını çok istiyoruz orada 37 canımız yakıldı bunu yapanları kınıyoruz insanlık ayrımı yapmalarınıda istemiyoruz madımak’ın bir kebabçı değil müze olmasını istiyoruz

2. duyduğuma gore orda 37 cana kıyan kasaplar kendilerini ideolojik bir hareket olarak adlandırıyorlarmış.sanki orda ölenlerin birer dini,inancı yokmuş gibi.ne kadar cahilce,köhne bir anlayış..
    hiç unutmam 2003 te sivastayız madımağı ziyaret ediyoruz yanımda bir bayan arkadaşla beraber.otelin önünde durduk o an kendimi oradakılerın yerıne koyuyor o anı tekrar yaşıyormuşçasına.esnaflar bizi izliyor bu arada birer,ikişer dışarı çıkmaya başladılar.çiçeklerimizi kapı önüne bıraktık hüzünlendik.ani bir sesle
    irkildim “siz ne yapıyorsunuz orada” sesin olduğu yere doğru yöneldim.kalabalığın bakışları altında;”neden siz yakınca iyi,biz anınca kötümü oluyor” dedim.muhtemelen öyle bir cevap vericeğimi düşünmemişti.kalabalığın arasından ağır adımlarla ilerledik..
    elbette müze olmalı ki olucakta ..tşk..